Dehli (2) - Reisverslag uit Delhi, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu Dehli (2) - Reisverslag uit Delhi, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu

Dehli (2)

Door: Ate Wijnstra

Blijf op de hoogte en volg Ate

20 Juli 2015 | India, Delhi

Onze 2e dag in Dehli,
Gisteren hebben wij de treinreizen geboekt, vandaag trekken wij er weer op uit met onze gids. We worden keurig op tijd opgehaald en vertrekken naar een Boedistische tempel. Vanuit de hectiek van de straat stap je in de serene rust van een tempel. Martine witst nog het eea van Sri Lanka waar we uitleg hadden gekregen van Sunil. Toch moest het boek er bij te pas komen om het eea nader te verklaren. Prachtige tempel en buitengekomen konden wij een mis bijwonen. Op gepaste afstand deze mis maar gevolgd. Veel katholiek symbolen worden gebruikt als het slaan van een soort kruis, de priester die de bezoekers "zegend" met waterdruppels en het kussen van de voeten van de beelden. Al met al heel indrukwekkend en na een korte pauze zijn wij doorgereisd naar een van de laatste Mongol tombes. Toen wij aankwamen had ik niet de indruk bij een tombe aan te komen, maar bij een heus paleis. Zo mooi zag het eruit. (Onlangs gerestaureerd) de 20 ha terreinwagen ingericht niet om te wonen maar om de laatste eer te bewijzen aan een van de laatste keizers uit de Mogol periode ( periode voordat de Engelsen kwamen) onvoorstelbaar goe groot gebouw om het graf heen van deze man. (Doet me denken aan de zelfverheerlijking in Egypthe. Na een wandeling door het park en het advies van Jan opgevolgd om af een toe een uur rust te nemen ons de omgeving goed op je te laten inwerken, zijn wij verder gegaan. Wij reden langs een bazar en Martine had wel zin in een bezoek aan een markt. Na een mooie tas en broek te hebben gescoord werden wij afgezet bij het reisbureau voor de tickets. Nadat wij wederom een heerlijke maaltijd hadden genuttigd stapten wij om 18.30 uur op de nachttrein naar varanasi.

• 24 Juli 2015 - 09:19

Bert Bloem:

Weer een mooi verhaal.
    leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt.

Bert