Wandeling door Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu Wandeling door Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu

Wandeling door Varanasi

Door: Ate wijnstra

Blijf op de hoogte en volg Ate

23 Juli 2015 | India, Benares

Vandaag een rustdag, even bijkomen van enkele mooie dagen in Varanasi. Een bijzonder stad waar Martine al heel mooi over heeft geschreven. Ik heb nog enkele foto's s gedownload om de sfeer weer te geven van de wandelingen die wij hebben gemaakt in Varanasi. Naast de oude cultuur, de museums en archeologische plaatsen (gisteren in de tempel geweets waar Buddha zijn eerste lezing heeft gegeven) willen we oom de sfeer proeven hoe de mensen lokaal leven. Even ene kort verslag

De taxi brengt ons naar het drukke centrum en we hadden besloten om de tuc tuc terug te nemen.
Aangekomen is het een drukste van jawelste. Veel mensen op de been en enkele willen graag hun koopwaar verkopen. Wij nemen een van de smalle steegjes en komen in een bijzonder mooi winkelgebied. De straatjes zijn ca 1 tot 1,5 meter breed en daar lopen de kooien dan ook nog gewoon doorheen. Uitkijken waar je in stapt. De geur van koeienstront is op enkele plekken duidelijk waarneembaar. Dit mag ons de pret niet drukken en we stappen verder, snuiven de locale cultuur op, genieten van de vele mooie wandschilderingen en staan stil bij een bakkertje. Even verderop is een vrouw in haar atelier (nog geen 1,5 m breed) aan het naaien. De drogist, de kruidenzaken, een enkele eetgelegenheid maar vooral veel verkoop van koperen schalen etc. Prachtig om zo enkele uren door de stad te wandelen, voldoende gelegenheid voor Martine om af en toe iets te kopen. (Inmiddels 3 broeken en een mooie tas rijker!) Na het bezoek aan een crematie (Martine heeft hierover geschreven) proberen wij de weg terug te vinden. Op de terugreis nog even wat lokaal eten, we zijn inmiddels gewend aan de wegrestaurants .

Vandaag een lekkere rustdag, lezen,machtigen, spelletje rummycub en genieten van het uitzicht over de Ganges .mvanavond pakken wij de nachttrein naar Agra.

• 24 Juli 2015 - 09:51

Bert Bloem:

Dit was wel een lekkere rustdag lijkt mij.
    Nog even over je laatste alinea, "genieten van het uitzicht over de Ganges", na het verhaal van Martine van gisteren (over wat daar allemaal plaats vindt) heb ik hier toch een beetje mijn twijfels over.

Groet,

Bert