Camel Safary - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu Camel Safary - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu

Camel Safary

Door: Ate Wijnstra

Blijf op de hoogte en volg Ate

01 Augustus 2015 | India, Jaisalmer

De woestijn in,

Bij Martine stond hoog op het verlanglijstje een Camel safari en als het even kan, slapen in de woestijn. Na Jaisalmer stond deze reis gepland maar de laatste dagen regende het behoorlijk in Radjaghstan . Er waren diverse overstromingen, wegen waren gedeeltelijk niet begaanbaar en het was maar de vraag of we het droog zouden houden. Onze chauffeur had voor ons gebeden naar zijn goden en zie daar, aangekomen aan de rand van de woestijn en de zon scheen. Na een welkomst drankje in de compound werden de kamelen in de in gereedheid gebracht. Een prachtige tocht volgde. Halverwege de rit zag in een enorme hagedis van zeker 1,5 meter en in de wetenschap dat er zich ook slangen ophouden in dit gebied had ik weinig zijn in een overnachting in openlucht.
Bij terugkomst bleek gelukkig dat dit ook was uitgesloten, er was weer regen op komst. Het avondprogramma was erg leuk verzorgd . We werden samen met andere gasten getrakteerd op live muziek en zowaar een (hele mooie) danseres. Martine en ik vroegen ons af waar ze die mooie dame hebben weggetoverd.
Na het eten nog even gezellig napraten met de andere gasten en vervolgens kropen wij onze hut in.