Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Ate Wijnstra - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Ate Wijnstra

Blijf op de hoogte en volg Ate

21 Juli 2002 | India, Delhi

Vandaag was onze eerste volle dag in Delhi. Gisteren aangekomen en kort Delhi verkend. Een stad met 26 miljoen geregistreerde inwoners waar menigeen op straat slaapt. Onvoorstelbaar, je ziet gezinnen gewoon tussen 2 x 4 baans snelwegen slapen op een betonvloer met enkel matjes om op te slapen. De kinderen worden er op uitgestuurd om geld te bedelen of pennen te verkopen.

Na wat speurwerk gisteren hebben wij besloten India grotendeels per trein verkennen, dus op zoek naar het new Delhi raillwaystation waar je de treinkaarten kan kopen. Dit blijkt geen gemakkelijke opgave te zijn, op de reis er naar toe wordt je telkens door de tuc tuc driver afgezet bij een reisbureau die je graag treinkaarten wil verkopen , incl een heel arrangement. Prachtig aanbod gekregen voor 20 dagen slecht €4000,- volledig verzorgd voor 2 personen. Dit was niet geheel onze bedoeling en dus maar weer verder gegaan, op zoek naar het station. Na nog eens 2 boekingsbureau's te hebben bezocht komen we eindelijk aan bij het station. (De tuc tuc driver zijn volhouders, ze verdienen aan om klanten lans boekingsbureau's te rijden) Kaarten voor ons waren helaas niet voor de komende week te bestellen, dus werden we weer doorverwezen naar weer een reisbureau. Uiteindelijk zijn wij erin geslaagd om onze treinkaartjes te boeken. Morgenavond vertrekken wij per nachttrein naar Varanasi, een van de oudste steden van de wereld, en naar de Ganges. Ben erg benieuwd wat we daar zullen zien.

Het reisbureau bood ons vanzelfsprekend ook een auto met chauffeur aan die ons vandaag en morgen de hoogte punten van Dehli kan laten zien. We hebben van dit aanbod gebruik gemaakt en hebben achtereenvolgens het presidentieel paleis en de prachtige regeringsgebouwen bewonderd, een bezoek gebracht aan het woonhuis van Indira Gandhi en naar de oudste moslim tempel geweest (Mehrauli Archeological Park) uit de 11 eeuw. Prachtig, we zullen enkele foto's op de site plaatsen.
Bij de oude tempel wilden iedereen met Martine op de foto. Drommen jongeren verzamelden zich en widen graag op de foto...niet zo raar de enige blanke en blonde jonge vrouw van 17 in het park. Via enkele winkels , waar we oude nummerplaten hebben gescoord, were terug gegaan naar het hotel. De dag zit er weer op. Vanavond gaan we weer lekker uit eten, ergens langs de weg in een redelijk net en schoon restaurant. De curry's hier zijn erg lekker en dus vanavond maar weer eens proberen.
Tot het volgende reisverslag

• 19 Juli 2015 - 20:14

Henk Blaak:

Mooi om jullie eerste ervaringen te lezen. Het valt allemaal niet mee zo te lezen, maar het komt ongetwijfeld goed. Martine is erbij immers en zij is de expert in het afdingen. Dus Ate, laat Martine maar even haar gang gaan.....
    Ik ben wel een beetje jaloers op de curry's. Geniet samen van deze culturele trip en de dingen die je tegenkomt zoals je schrijft, tja, dat is misschien moeilijk maar het is wel een onderdeel van een land als India. Talk to you !!
    Liefs
    Henk

• 21 Juli 2015 - 12:01

Bert BLoem:

Oude nummerplaten!!!
    klinkt goed!!
    Rijdt er ook een Tuc-Tuc rond met het CDA logo?

• 22 Juli 2015 - 09:18

Kristel Rutgers:

Hoi Ate en Martine,

Wat leuk, een speciale vader-dochter-reis, en dan in zo'n bijzonder land !!! Geniet er volop van (maar zo te lezen doen jullie dat uiteraard al).
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Groetjes uit Bedum.